0174 - 38 68 01
Gildestraat 215, 2671 BW Naaldwijk
Opleidingen in professioneel
en persoonlijk leiderschap

Word de beste leidinggevende van het bedrijf.

Super Easy Doorvragen

Online training voor professionals die in elke situatie stevig in hun schoenen willen staan

Ontdek hoe je met één vraag door het geouwehoer heen prikt,
op een manier dat ze het nog leuk vinden ook

Heb jij wel eens het idee dat je honderd keer hetzelfde moet vragen?

Dat je gewoon wéét dat er meer is dan ze je vertellen, maar je krijgt het er maar niet uit?

Wat zou je ervan zeggen als blijkt dat je slechts een paar nieuwe vragen nodig hebt om wél tot de kern te komen?

Met zes bijzondere vragen kun je namelijk in elke context en ongeacht de inhoud altijd adequaat reageren en heb je geen urenlange vraaggesprekken en bila’s meer nodig.

Je weet dan precies hoe je moet reageren om meteen een verdiepingsslag te maken, zodat jullie het kunnen gaan hebben over waar het over moet gaan – in plaats van steeds maar om de hete brei heen te blijven draaien.

Mensen hebben namelijk maar een paar verschillende manieren waarop ze kunnen verstoppen wat ze eigenlijk zouden moeten zeggen en door eenvoudig de juiste vraag te stellen, leg je in één keer bloot wat ze je eigenlijk niet van plan waren te vertellen.

Jan en Maaike Lemmens
Jan heeft ruim veertig jaar ervaring als eigenaar, leidinggevende, trainer en coach / Maaike is door Jan opgeleid en heeft begin 2019 officieel de zaken overgenomen

  • Nieuwe online training

  • Gemaakt voor professionals, leidinggevenden, coaches, managers en trainers

  • Stel veel gerichtere vragen

  • Werkt in real life gesprekken, maar ook in vergaderingen, telefonisch overleg, video-calls en zelfs in e-mails

  • Bespaar veel tijd door meteen naar het echte issue te vragen

  • Nooit meer oeverloze uitweidingen

  • Bekijk en beluister ‘m waar en wanneer jij wil

  • Hoogstaande vragen stralen professionaliteit uit en zorgen ervoor dat je serieus genomen wordt

  • Houd je niet van confrontaties? Door vanaf het begin de juiste vragen te stellen, voorkom je dat het te lang doorgaat en hoef je de écht moeilijke gesprekken niet meer te doen

  • Veel trainers proberen je wijs te maken dat doorvragen heel erg moeilijk is, maar dat is helemaal niet waar. Eén speciale vraag (okee, soms twee) en je bent er al.

Ik weet genoeg, ik doe mee

Betere vragen leren stellen lijkt heel ingewikkeld

Je bent professional en vakinhoudelijk heel goed opgeleid. Dit betekent in de praktijk dat een groot deel van jouw dag bestaat uit het stellen van de juiste vragen en zo lang het over de inhoud gaat, is dat ook helemaal geen probleem.

Het wordt echter al snel lastiger als die vragen te maken gaan hebben met het aansturen van mensen, het bijsturen van processen of projecten en het stroomlijnen van vergaderingen. Je weet heus wel dat je vanuit jouw functie een grotere invloed zou moeten hebben op jouw mensen, maar het lukt je niet om dit op een duurzame manier te doen.

Natuurlijk, je kan best iemand de mantel uitvegen, maar dan is het al te laat en veroorzaak je meer schade dan je je kunt veroorloven.

De enige andere optie is dan om maar niets te zeggen, maar daar heb je zelf dan weer last van en als je heel eerlijk bent: de rest van het team lijdt daar ook onder.

Enorm zonde, want op deze manier functioneren jullie allemaal minder optimaal dan zou kunnen.

Of eigenlijk, minder dan jullie zouden moeten.

Maar stel nou dat jij daar iets aan zou kunnen doen …

In 2016 bestonden we twintig jaar en dat hebben we gevierd met honderd van de leukste studenten in Nederland – de meeste zijn al meer dan tien jaar bij ons 🙂

Wat je gaat ontdekken in Super Easy Doorvragen

  • Hoe je de geheimtaal van jouw gesprekspartners heel snel ontrafelt: door op een speciale manier te luisteren, weet jij nog voordat ze uitgesproken zijn al hoe de vork in de steel zit en kun je al dat geouwehoer links laten liggen.

  • Waarom het verplicht is om 99% van wat mensen tegen je zeggen te negeren.

  • Waarom het leren van één nieuwe vraag je elke dag zeeën van tijd op gaat leven, omdat je daarmee in één keer door de bullshidt heen steekt en het met elkaar gaat hebben over waar het echt om gaat.

  • Hoe je altijd stevig in je schoenen staat en een gevoel van zelfverzekerdheid hebt, zonder dat je jarenlang aan het soul searchen hoeft te zijn, omdat jij weet: wat ze ook op me af gooien, ik heb een assertieve reactie klaar waar we allebei beter van worden.

  • Hoe je een betere indruk achterlaat bij iedereen met wie je praat, zonder dat je daar minder confronterend voor hoeft te worden. In tegendeel: je kunt juist veel scherpere vragen stellen en tegelijkertijd als een fijner mens worden gezien.

  • Hoe je op een vriendelijke manier kunt zorgen dat jij de informatie krijgt die je nodig hebt, juist in die situaties dat de ander je dat liever niet wil vertellen.

  • Hoe het komt dat bijna iedereen doorvragen eng vindt en hoe je zelf gemakkelijk van deze onterechte angst afkomt, zodat je zonder schroom de vragen kunt stellen die nodig zijn.

  • Hoe je hun hele kaartenhuis aan onzin-argumenten in laat storten, door één heel specifieke vraag te stellen, zodat ze niet anders kunnen dan jou de informatie te geven die ze liever voor zichzelf hadden gehouden. Er is wel wat voor nodig om die ene vraag in te laten slaan als een bom, maar als je deze manier gaat gebruiken, is er geen ontsnappen meer voor ze mogelijk.

Ik weet genoeg, ik doe mee

Voor wie is Super Easy Doorvragen bedoeld?

Deze online training is niet voor iedereen,

  • Je bent professional

  • Je hebt inhoudelijk voldoende kennis van jouw vak.

  • Een groot deel van jouw succes hangt af van de informatie die je van anderen krijgt.

  • Je hecht waarde aan openheid en resultaatgerichtheid.

  • Je weet dat het af en toe nodig is om tot de kern door te dringen, omdat pappen en nathouden op de lange termijn niet werkt.

  • Je weet dat je niet ziek hoeft te zijn om beter te worden.

Het maakt niet uit of..

  • Je veel ervaring hebt

  • Je net aan jouw carrière bent begonnen

  • Je al jaren leiding geeft aan grote groepen

  • Je soms (een beetje) bang bent om de confrontatie aan te gaan

  • Of je geen boekjesmens bent en liever leert door dingen te doen

  • Je geen leidinggevende bent in de strikte zin van het woord. Ook als (studie)begeleider, coach, collega, timmerman, verkoper of stagiair heb je input van anderen nodig om jouw werk naar behoren te doen.

Deze training is niet bedoeld voor:

  • Professionals die liever vierentwintig gesprekken voeren waarin de lieve vrede bewaard blijft, dan dat ze één bijzonder accurate vraag stellen, maar daarmee het risico lopen dat iemand ze even niet meer aardig vindt. Als je het belangrijker vindt dat de sfeer altijd goed moet zijn, ook als dat ten koste gaat van het gezamenlijke resultaat, dan ga je niets aan deze training hebben.

  • Mensen die vinden dat zij er toch niets aan kunnen doen dat.. Als jij vindt dat het niet door jou komt dat mensen je niet altijd goed begrijpen of dat jij niet verantwoordelijk bent voor jouw eigen succes, doe ons dan een plezier en blijf weg ;). Wat wij je kunnen leren is helemaal niet moeilijk of ingewikkeld, maar je moet het wel zélf doen en als jij die moeite niet in jezelf wil investeren, dan gaat er ook niets gebeuren.

Vijf belemmeringen waardoor je niet goed doorvraagt

Heb je nu een functie waarin er van je verwacht wordt dat je de informatie kunt vergaren die je nodig hebt en merk je dat je niet effectief genoeg communiceert? Of krijg je negatieve feedback van de mensen om je heen?

Dan heb je waarschijnlijk last van één (of meer) van deze problemen:

  • ‘Wie ben ik om ….’ Je durft niet door te vragen, terwijl je wel zou willen, omdat je bang bent dat je daardoor dom overkomt. Je hebt het idee dat je zou moeten begrijpen waar ze het over hebben, je bent immers toch professional? In ‘Super Easy Doorvragen’ ontdek je waarom het juist normaal is dat je vaak geen idee hebt wat die ander precies bedoelt en hoe mensen je juist slim vinden en waarderen vanwege de vragen die je stelt.

  • Je hebt geen vraag paraat. Vaak heb je wel in de gaten waar de gedachtesprong zit of waar je op zou moeten doorvragen om het hele verhaal boven tafel te krijgen, maar je weet niet welke vraag je precies moet stellen om dat voor elkaar te krijgen. Je hebt een paar keer geprobeerd om toch gewoon een vraag te stellen, maar dat blew up in your face, dus dat doe je nooit meer. We leren je in ‘Super Easy Doorvragen’ zes eenvoudige basisvragen die je in elke situatie een reactiemogelijkheid geven.

  • Je weet niet waar je op moet reageren. Je hoort mensen praten en je merkt dat je eigenlijk geen bal begrijpt van wat ze nou zeggen, maar je hebt geen idee wat je daar aan kunt doen. In het verhaal van die ander kun je geen haakjes ontdekken die je kunt gebruiken om door te vragen, waardoor je geen andere optie ziet dan net doen alsof het helemaal duidelijk is. In deze training leren we je hoe je snel kunt bepalen waar je meer informatie over nodig hebt en jouw vraag op gaat laten aansluiten.

  • Je kunt niets met het antwoord. Op zich ben je al een heel eind: je hebt ontdekt waar je met jouw vraag aan moet zitten om hun Jengatoren in te laten storten en je weet ook welke vraag je daarvoor wil gebruiken – alleen zodra je die vraag stelt en zij ‘m beantwoorden, weet je niet wat je daarmee moet. Wat nou als ze ook in hun antwoord om jouw vraag heen fietsen? Of als ze jouw vraag wel beantwoorden, maar jij er dan achter komt dat je daar bij nader inzien niet verder mee komt? In deze training ontdek je hoe je snel het antwoord kunt analyseren en hoe je daar vervolgens weer passend op reageert.

  • Je denkt dat je snapt wat ze zeggen. Tijdens het gesprek of de call klinkt het allemaal heel logisch wat er verteld wordt en je snapt precies wat er moet gebeuren. Maar als je dan een uur later in je eentje achter de laptop zit en aan de slag wil, kom je er achter dat je helemaal niet weet wat er nu exact van je verwacht wordt. Met andere woorden: je vult te veel informatie in namens de ander. In ‘Super Easy Doorvragen’ ontdek je hoe dit proces gaat en wat je kunt doen om het op het moment suprême al achter te komen dat je moet doorvragen.

Dit krijg je als je meedoet

Zodra je je hebt aangemeld, krijg je onze uitvoerig geteste en geperfectioneerde aanpak om super simpel door te kunnen vragen. Die bestaat uit vijf elementen:

1: Zo ontdek je extreem simpel waar je op reageert
Doorvragen is leuk, maar dat doe je natuurlijk om ergens te komen. Dus hoe kom je er nou achter waar je wel op in moet gaan en wat je links kunt laten liggen om toch het gewenste resultaat te bereiken?

2: Hoe je precies de juiste vraag bij het juiste moment kiest
Hoe je met zes verschillende vragen in elke situatie adequaat reageert, terwijl ieder gesprek op het eerste gezicht uniek lijkt en impliceert dat het ook nodig is om steeds een unieke vraag te stellen.

3: Hoe je jouw vraag dropt
Op het moment dat je een vraag stelt, wil je natuurlijk ook dat ze antwoord gaan geven. Ontdek waar je voor moet zorgen op het moment dat jij jouw vraag stelt, zodat ze je niet kunnen negeren en je antwoord moeten geven. Ook als ze er geen zin in hebben.

4: Zo ga je om met het antwoord dat je vervolgens krijgt
Okee, nu heb je een antwoord gekregen en ideaal gezien is dit ook de info die je zocht. Maar wat nu als het toch niet zo volledig blijkt te zijn als je had gewild? Hoe verleid je ze om alsnog jou te vertellen wat je wil weten?

5: Hoe het komt dat dit zo ontzettend goed werkt
Je weet nu hoe je super easy kunt doorvragen, maar waarom werkt dit nou zo goed? Door meer te weten over de achtergrond, blijft dat wat je geleerd hebt veel beter hangen. En er zit nog een leuke bijkomstigheid aan: want nu je weet hoe het werkt, kun je – als je dat wil – er zelf mee gaan spelen.

Kies voor Basic of VIP

Basic: de zes vragen waarmee je altijd en overal super easy doorvraagt, leggen we je uit in video’s waarin je precies leert hoe het werkt. Behalve als video, krijg je ook de audiobestanden en de transcripties. Zo kun je waar en wanneer het jou uitkomt alles nog eens nalezen en zo vaak je wil beluisteren.

VIP: Behalve de video’s, audiobestanden en de transcripties, geven we je tips over jouw praktijksituaties. Je mailt ons namelijk twee keer jouw meest dringende vraag of kwestie en wij geven je heel gericht suggesties om daar mee om te gaan en hoe je in zo’n situatie kunt reageren. Daarnaast krijg je na afloop een deelnamecertificaat.

Ik weet genoeg, ik doe mee

Wat je verder nog gaat ontdekken

  • Hoe je mensen het gevoel geeft dat je ze echt geholpen hebt, terwijl je alleen maar een paar vragen hebt gesteld. Doordat je ze helpt met het helder maken van hun eigen gedachtegang, help je ze zelf de volgende stap te zetten.

  • Hoe je het tij kunt keren. In plaats van dat jij steeds verrast wordt door plotselinge wending van het gesprek, waardoor jij met je rug tegen de muur staat, kun je op tijd ingrijpen met één rake vraag. Ze krijgen je niet alleen een stuk minder makkelijk in de hoek, maar mocht het ze toch lukken, kun je er gewoon weer uitkomen.

  • Hoe jouw gesprekspartners gaan vinden dat gesprekken met jou écht ergens over gaan en ze het allerliefste met jou overleggen over welke stappen ze moeten nemen.

  • Hoe je, ook als je niet van (theorie) studeren houdt, toch gebruik kunt maken van dit simpele en universele model.

  • Waarom het helemaal niet nodig is om mensen te overladen met praktische tips. Je helpt vaak het meeste door simpelweg een paar to the point vragen te stellen, zodat ze zelf verder kunnen.

  • Hoe je gerespecteerd wordt vanwege jouw doortastendheid en mensen uit zichzelf naar je toe komen om je te vragen hoe je dat toch doet.

  • Waarom je vaak het gevoel hebt dat je snel uit het veld geslagen bent en geen weerwoord hebt en hoe je er voor kunt zorgen dat je altijd een reactie klaar hebt. Zelfs als jij degene bent die inhoudelijk het minst goed op de hoogte is.

  • Hoe je er snel achter komt welke vraag je op welk moment moet stellen. Het lijkt soms alsof elke situatie uniek is en je oneindig veel vragen paraat moet hebben, maar als je weet waar je op moet letten, dan blijkt dat reuze mee te vallen: met zes vragen ben je er al.

  • Hoe je onderscheid maakt tussen de cruciale teksten waar je op moet reageren en de opvul-onzin. Het overgrote deel van de woorden die mensen uitspreken zijn namelijk helemaal niet relevant.

  • Waarom mensen vaak weerstand voelen als je ze een vraag wil stellen en hoe je die weerstand gemakkelijk wegneemt met één eenvoudige zin.

Wat vinden onze studenten?

Het onhandige van een nieuwe training is altijd dat er nog geen reviews zijn en dat we je dus ook nog niet precies kunnen vertellen wat onze deelnemers van de training vonden.

Wat we je wel kunnen vertellen, is dat je iemand niet iets kunt leren dat je zelf niet kunt. Iemand leren parachutespringen gaat je niet lukken als je zelf enorme hoogtevrees hebt en dus nog nooit uit zo’n vliegtuigje bent gesprongen. En dat geldt voor alle vaardigheden. Ook voor het stellen van buitengewoon goede vragen 😉

Alles wat we je in deze training leren, gebruiken we zelf al ruim twintig jaar in ons eigen bedrijf. We hebben inmiddels zo’n 400 studenten in de jaaropleidingen gehad en minstens even zoveel anderen gecoacht – en tijdens al die moduledagen, intervisies, oefensessies, coachings en opfrisavonden gebruiken we deze manier van doorvragen.

Om je een idee te geven van de resultaten die je daarmee kunt bereiken, laten we hieronder enkele van onze studenten aan het woord:

“Anders dan mijn ervaring met andere coaches en therapeuten sprak me bij Jan aan dat hij meteen tot de kern doordringt. Je krijgt bij hem geen gelegenheid om je te verschuilen achter woorden of jargon. In het begin ben je van je stuk gebracht, maar na afloop realiseer je je dat je met Jan wel tot de kern bent doorgedrongen. Jan is bij uitstek geschikt om intelligente mensen te coachen, die zich door goede sociale vaardigheden er bij andere coaches/therapeuten mee wegkomen zich niet bloot te hoeven geven.”

Bart (65) – jurist

“Het ‘geen doekjes erom winden’-principe. Geen ‘gelul’ in de rondte waardoor ik had wat ik had. Ik ben nu leniger geworden in mijn communicatie, ik heb meer mogelijkheden en weet: mijn weg is niet dé weg.”

Roos (37), eigenaar @ Come into Bloom

“Ik raad iedereen de jaaropleiding aan: het is één grote ontdekkingstocht langs de manier waarop je – tot aan de start van de opleiding – in het leven stond. Na de opleiding ben je zoveel rijker! Het sprak me vooral aan omdat ik me normaal wel ergens uit kan lullen, maar bij Jan en Maaike lukte dat nooit.”

Rutger (40) – Head of Marketing @ Garcia

“De combinatie van de methode van lesgeven, de aandacht voor persoonlijke hindernissen opruimen door de juiste begeleiding maakt het een bijzondere opleiding. Ik weet welke vragen ik kan stellen om mijn doel te bereiken. Er is een wereld voor me open gegaan en dat geeft me rust.

Nikos (33) – Manager Mergers & Aquisitions

“In mijn leiderschap merkte ik dat ik dingen uit de weg ging, of niet deed zoals ik ze eigenlijk wel zou willen. Jan heeft mij enorm geholpen door mij de blokkade die ik had te laten zien. Verbazingwekkend hoe hij door alleen te praten mij de antwoorden laat geven op vragen waar ik dacht geen antwoord op te hebben.”

Anoniem

“Ik had toch niet verwacht er zo veel persoonlijke inzichten en groei uit te halen, maar dat heb ik zeker gedaan en is heel waardevol voor mijn carrière en mijn persoonlijke leven!

Helen (25)

“De combinatie tussen theorie, praktijk en de mate van aandacht voor persoonlijke groei zorgt ervoor dat het jaar mij veel heeft gebracht. Ik ben gegroeid als persoon, flexibeler en ik durf me kwetsbaar op te stellen. Door de training heb ik nu de nieuwe functie waarvan ik een jaar geleden dacht dat ik nog niet zover was. Dit inzicht is belangrijker dan het prijskaartje.

Nicolle (40) – regiomanager @ Rabobank

“De coaching van Jan heeft mij in enkele sessie’s veel meer opgeleverd dan alle managementtrainingen die ik in het verleden gevolgd heb.

Arie (51) – groepsleider @ NOS

“Persoonlijke ontwikkeling op een prettige en persoonlijke manier gerealiseerd, waardoor ik anders in het leven sta. Privé en werk! Ik ben zelfverzekerd en heb er een berg kennis en vaardigheden bij. Daardoor heb ik tijd over!

Kim (30) – regiomanager @ Blom mode

“Het kleinschalige, veilige en individuele karakter voelde goed. Nuttig vond ik de combinatie van theorie, praktijk en intervisie. Ik heb meer zelfvertrouwen, mijn angst voor spreken in het openbaar is niet/nauwelijks meer aanwezig en ik kan concrete gesprekken voeren zonder dat er nog iets in de lucht hangt.

Anoniem (36) – business consultant

“Heerlijk deze opleiding! Ik heb mezelf beter leren kennen, ontzettend veel vaardigheden geleerd en ik heb hier iedere dag profijt van. Het was uitdagend, soms confronterend, maar bijzonder inspirerend! Een absolute aanrader.

Auke (30) – Investment Manager

“Mijn belangrijkste doel om de opleiding te volgen was dat mijn problemen zouden worden opgelost. Dat is gebeurd en ik weet nu hoe ik een gelukkig mens kan zijn! De begeleiding voelde goed, ik voelde me serieus genomen. Terugkijkend op mijn doelen en dan zien dat ze allemaal zijn bereikt en alles op zijn plaats valt. Ongelooflijke persoonlijke groei.

Wilbert (44) – bedrijfsleider

“Uniek zijn de vele inzichten die je over jezelf verkrijgt, de persoonlijke feedback, de spiegel die je voorgehouden krijgt. Ik heb geleerd me volledig te kunnen richten op mijn gesprekspartner en het kunnen ordenen van belangrijke informatie waarmee iemand een probleem of verschijnsel beschrijft. Ik heb geleerd niet oordelend te luisteren.

Ellen (47) – Benelux Compliance Officer

“De opleiding tot PBC’er geeft je inzage in jouw functioneren. Daarnaast biedt het inzicht in het effect van jouw communicatie op jouw gesprekspartner. De opleiding helpt jouw hindernissen op te ruimen, jouw communicatie effectiever te maken en je effeciënter dan ooit jouw doel te laten bereiken. Ik kon altijd bellen voor hulp, coaching en/of feedback. Top!

Eric (43) – directeur @ Ooms Rotterdam

Je hoeft niet te reizen

Onze home town is Naaldwijk, bruisend middelpunt van het Westland, en het is hier heerlijk. Er is alleen één groot nadeel: je bereikt ons het ‘beste’ via de A4, en iedereen die wel eens in een auto heeft gezeten weet.. die ‘4’ in A4 staat voor de gemiddelde snelheid op de weg.

Het mooie van deze online training is dat je niet achteraan hoeft aan te sluiten, want je kunt lekker thuis blijven.

Maar er zijn meer voordelen voor jou:

  • Je hoeft niet (helemaal naar Naaldwijk) te reizen

  • Je gaat door de training heen op het moment dat het jou uitkomt (wat ons betreft luister je ‘m onder de douche)

  • Je hebt een maand de tijd om alles te volgen

  • Je kunt alles zo vaak als je wil terugkijken

  • Als je halverwege afdwaalt, spoel je gewoon terug. Heeft niemand last van

  • Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding en iets waarmee je die verbinding kunt gebruiken (laptop, tablet of smartphone)

  • Je hoeft je niet aan het tempo van een ander aan te passen – wil je snel of juist wat langzamer, geen probleem

  • Je krijgt de transcripties van de tekst, dus je kunt altijd alles rustig nalezen

Meld je aan

Super Easy
Doorvragen

€ 199 

  • Video’s – super simpel doorvragen met zes vragen

  • Audiobestanden – super simpel doorvragen met zes vragen

  • Oefeningen om zelf te doen

  • Ruim een maand toegang tot alle content

  • Transcripties van alle video’s in PDF

  • Deelnamecertificaat na bewezen deelname (lees: als je slaagt voor de ‘eindquiz’)

  • Persoonlijke tips: je krijgt hele gerichte aanwijzingen om met jouw twee meest dringende of lastige situaties om te gaan.

Aanmelden

Super Easy
Doorvragen – VIP

€ 299

  • Video’s – super simpel doorvragen met zes vragen

  • Audiobestanden – super simpel doorvragen met zes vragen

  • Oefeningen om zelf te doen

  • Ruim een maand toegang tot alle content

  • Transcripties van alle video’s in PDF

  • Deelnamecertificaat na bewezen deelname (lees: als je slaagt voor de ‘eindquiz’)

  • Persoonlijke tips: je krijgt hele gerichte aanwijzingen om met jouw twee meest dringende of lastige situaties om te gaan.

Aanmelden

Alle bedragen zijn excl 21% btw

Twijfel je nog of heb je nog vragen, voordat je je aanmeldt?

Blijf er dan niet mee rondlopen, maar mail ons even op secretariaat@bnlpa.nl.
Je kan het ook via het contactformulier doen natuurlijk.

Op deze website worden er cookies gebruikt voor het analyseren en verbeteren van het gebruik van de website. Accepteer Cookies